En kram utan värme - ensamhet







Jag anser att ensamheten är olik på alla sätt och vis, du kan vara ensam på det sättet att du är utan sällskap på en promenad, du äter själv eller är ensam hemma. Men du vet att du för det mesta inte förblir ensam, någon kommer alltid hem. Sen finns det ensamhet när ingen kommer hem igen, en förlorad mamma som i texten ”Efter kraschen tog jag mig samman, bredde ut mina vingar och flög iväg” (skriven av Joyce Carol Oates 1938), pappa eller bror kan skapa en stor ensamhet i en människa. Förlorad bror, och även en far. Även förlusten av en person men som fortfarande har livet kvar. Det är hårt men man tar sig alltid upp. Själv anser jag att ensamheten trotts människors närvaro är den värsta.  Du vet att dem finns men att det inte finns någon värme, du vet att dem är där men att de inte ser dig, eller inte hör dig, kanske inte lyssnar. EN kram utan värme.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hej Denise!

Hoppas du har det bra.

Det verkar så.Kommer du hem till jul?

Jag hoppas det.

Många kramar.



Mormor

2010-10-17 @ 14:43:45
Postat av: N

fina fina du.

massa kärlek till dig

2010-10-17 @ 23:53:35
URL: http://nathaliesantalas.blogg.se/
Postat av: jessica

åh det är min absoluta favoritbok! du är fiin.

2010-10-19 @ 13:51:49
Postat av: Denise Beskow

Mormor: Yes jag kommer hem til jul så planera in en jul lunch? :) Jag har det superbra:) KRAM



NAttis

Jess

Ni är fina ni med<3

2010-10-19 @ 14:04:51
URL: http://deniisebeskow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0