Jag skäms som helvette



Naken och blottad står man där med hjälplösahänder. Inget fallnät och ingen dämpning. Du bara faller och faller och tror att du aldrig mer kommer att komma upp.
Så känns det när fötterna står framför ett 20 tal människor och du ska tala om dina innersta funderingar, eller när du gjort ett misstag och tappat allt. Kanske har du råkat göra grisljud när du skrattar inför den snygga killen du träffar. Eller kanske bara sagt något litet fel.
Många olika anledningar finns men oavsätt så kommer man alltid upp igen och oavsätt om du känner för att stanna inne hela livet så kommer du att gå ut igen.

Så jag har kommit på att om jag gör bort mig eller skämmer ut mig ska jag tänka som om det gått några veckor och säga till mig själv att det inte är så farligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0