Tempel Love

Dessa två tjejer har upplevt mycket mer på 4 år än vad andra skulle göra under hela livet. De har besökt asien och levt enligt andras principer. De är harmoniska och kosten består av bara råvaror, inget kött, vetemjöl, mjölk och samt andra "tunga ämnen". De lever enligt ekologins regler. Ekologiska kläder, mat, smink, lotion, och så vidare.

När vi öppnar dörren för att stiga in på lunchen slår en mjuk vanilj doft emot oss. En röd matta ner för sluttningen fyllt med ljus på sidorna. Vi blir varmt välkomnande av tjejerna som först masserar våra händer med granat äpple för att vi ska lugna ner oss mitt i vardagen och anpassa oss till miljön vi nu är. Harmonisk musik flöder i mina öron och jag känner att här hör jag hemma. Ett rosen regn faller sedan för oss och nu sägs vi vara redo att stiga in. De har ställt upp sina smycken och bilder från deras resa. Vi serveras lingon vatten samt ett kex med avvocado (kexet är gjort av nötter och frön).

En pressentation kommer och jag sitter och njuter av lugnet jag får ifrån dem. Det känns nästan som om hon såg igenom mig och vad jag tänkte. En ritual utförs och sedan serveras maten. Selleri, morot, gurka, äpple att doppa i pesto sås, tomat sås, pepparkaks sås. Rödbets och annannas sallad samt sjögräs rullar. Det var något av det mäst spännande jag någonsin stoppat i min munn. Efter det kommer deserten som består av choklad kaka med lingon överdrag. Allt smakade underbart trotts bristen på socker, mjöl och diverse ingridienser.

När vi sedan måste springa tillbaka till jobb får vi med oss en Bag med information om företaget, ett usb minne med bilder, samt ett armband värt 1-2000. Gjorta av miljö vänliga matrial, återanvända smycken samt pärlor av torkade ärtor samt andra bär, träbitar eller stenar. Alla är Unika och varje armband/halsband vill förmedla något.
Mitt ska suporta och stödja mig och den är utformad efter alla lycko tårar. Jag ska dela med mig av det som i mitt liv är bra och jag ska också få ta del av andras glada stunder.
(Jag tror på detta, inte maximalt men vill man så kan man och tror man så går det).

Ren och skär magi!







Kommentarer
Postat av: Klara

fiiiint!

2009-11-29 @ 17:30:12
URL: http://modesystar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0