Visste ni att 7 åriga små flickor svälter sig själva?

Hur långt ska det gå, ska mammor låta bli att ge mat till sina nyfödda bebisar om bara några år, eller kommer någon att inse att något måste göras?

Ni som har syskon i den här åldern, kan ni tänka er in i att de istället för att leka och ha kul med sina vänner, sitter framför speglarna och granska sina utseenden, de borstar sitt hår och putar med läpparna.
 

Tänk er att de är som oss, precis som oss fast i barns kroppar. Ska vi ta ifrån dem deras barndom?


Jag vill säga stopp, jag vill bara sätta mig ner och säga stopp. Stopp till att vara delaktig i en sjuk värld där allt styrs av skönhet och mode.  Varför gör jag inte det, varför säger jag inte att jag inte vill och varför gör inte fler det?


Jag lägger mig inte ner och säger stopp för jag tycker att det är intressant med mode och skönhet, jag går i en mode skola och bryr mig antagligen mer en andra om kläder och utseende. Men det betyder inte att jag för den delen är en tråkig bitch. Jag är fortfarande ett barn i en äldre kropp. Jag tar ut min 8 åriga bror och leker, jag kan spontant börja skratta så att hela tåget hör utan att bli hämnad av att "jag vuxit upp".


Det är viktigt att fortfarande ha kul även om man måste ta ansvar. Klart jag blivit mogen också men trots att jag för varje dag mognar mer och mer så vill jag försöka ha kvar mitt barnasinne. Jag ska vara en förebild för andra.!

Skönhet är vackert, men en skönhet behöver inte vara den som är så smal att alla ben i kroppen syns, Skönhet behöver inte vara den som står framför kameran och visar upp sig.


Skönhet kan även den vanligaste flickan ha, den kommer inifrån.  Den vackraste skönheten finns i människor, är du positiv och lär dig att tycka om dig själv så speglar det av sig på utsidan.  Tänk inte att det finns "så många som är snyggare en mig", tänk istället "Jag är lyckligt lottad, jag är frisk, jag har vänner och jag är vackrare en många andra som råkad ut för oturliga missöden"


 Runt omkring mig drabbas folk med anorexi och vissa av dem är mina vänner, det skulle inte förvåna mig om jag inom en snar tid kommer att äta mindre en ett äpple om dagen, för det smittar, anorexi smittar. Blir din tjejkompis smal som en sticka vill du inte vara den där "tjockisen" intill henne.  Eller har jag fel?


Men detta måste vi alla kämpa för, du måste stå emot, jag måste stå emot. Vi kan bevisa att skönhet inte alltid är smal. Vi vill vara förebilder för den yngre generationen har jag inte rätt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0