Jag vaknar ur mörkret och inser att jag kan dö!

Denna krönika är baserad på mina åsikter och boken "sockerbomben"som är skriven av BITTEN JONSSON


Frestelse-

Jag vaknar, det är mörkt i rummet men sakta börjar jag se lite, ljuset från köket lyser in i mitt rum. Oj köket. Nu känner att jag att jag är hungrig. Eller? Är jag bara sugen, faller jag för frestelsen? Kommer jag som varje natt att dras till frestelse? De som ligger gömt längst bak i skafferiet är gömt bara för mig. Min mage skriker som om den vore ett 5 årigt barn i trots, barnet skriker "mamma jag vill ha godis fasän det inte är lördag" Min mage är barnet men vem är mamman?

Nu är det jag som är mamman och barnet finns inom mig. Kommer mamman att säga nej eller vill hon skämma bort sitt barn för att hon älskar det mest i hela världen.?


Många faller för detta sötsaksbehov men varför ska detta kallas för frestelse?  Jag har börjat läsa en bok (Bli av med ditt sockerberoende). Innan jag läste denna bok undrade jag varför det ska tas som något negativt? Varför kan inte vi som vill ha socker få äta socker, vad leder det till? Kanske några hål i tänderna och lite övervikt Idag 2 veckor senare har jag helt andra värderingar.


Stå emot frestelsen, det är ett gott råd. Efter att ha läst den här boken är jag på riktigt rädd för att vistas i köket, det är nästan så att jag inte vågar vara i närheten av mat. Dolt socker överallt, vi som bara trodde att godiset var dåligt, vi har fel!

Men hur bra är det för oss att gå omkring och vara rädda för att äta? Det blir ju en motsatts nu, från att velat ha all mat och alla sötsaker till att inte veta vad man kan stoppa i sig. Vi vet inte vad som tar skada. Det enda stället man kan vara säker på att inget är onaturligt är det i skogen?  Jag är sur, pågrund av att jag tycker att tillverkarna av livsmedel gör fel. Den informationen om att tillagt socker finns i maten för att vi ska äta av den och få ett beroende av sockret och vilja köpa deras produkter om igen. Vad är det för en människa som kommit på detta, inte en god människa i alla fall.

Ni skulle bara veta vad ett sockerberoende kan innebära. Sockerberoende leder i många fall till alkoholberoende som leder till nikotinberoende och efter det kommer kokain och drog beroendet.


Så på grund av många tankelösa människor här i världen lider människor idag, de är orsaken och grunden för att folk körs ihjäl, jag tänker på rattfylla. De sem började med att sätta in socker i vårt livsmedel är orsaken och grunden till att människor dör av överdoser. De är orsaken och grunden till att människor får diabetes och blir så överviktiga att hjärtat stannar. Jag ni kan nog tänka er vad följderna är och hur oändligt många de är.


Om det fanns en tabblett som gav dessa symtom skulle du då ta den varje dag?

Huvudvärk-Migrän

Darrningar

Nervositet

Koncentrationssvårigheter

Benskörhet

Svampinfektioner

Depression

Trötthet

Svaghet.


Jag förmodar att svaret är nej, jag håller med! Och detta är vad som händer med din kropp när du äter socker och då är det som sagt inte bara godiset jag menar, nej det är sockret i maten, som mjöl, pasta och andra insatts av socker i maten vi äter.

Jag anser att människornas framtid är i fara. Fortsätter vi såhär kommer våra barn i framtiden att ärva dessa symtom och benskörhet längre fram kommer leda till svaga människor som inte kan arbeta. Och kan inte människor arbeta så funkar inte världen och vi kommer att dö ut.  Vi behöver göra något nu, släng allt socker skulle jag säga. Men hur lätt är det att göra detta på egen hand? Jag skulle påstå att alla i världen går på avgiftning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0