Från BIG NO till att komma överens

Idag upptäckte jag att det behövs mer en att bara hälsa på varandra för att klicka. Jag märkte att om en person lägger ner lite tid på en annan så kan de komma överens med varandra trotts ett dåligt första intryck.

Jag hade ett första intryck av en tjej från innan och hon hade ett om mig, från bådas sidor var det BIG NO!  Men idag när jag satt på tåget på väg till jobbet insåg jag att det inte funkar att ha den inställningen till en arbetskamrat om arbetet ska flyta på.

När jag kom dit hade jag fortfarande känslan av BIG NO då hon inte sade hej, men efter att ha bytt om så gick jag ut och bestämde mig för att lägga in en fin kommentar om hennes hår (det var fint). Lite snäsigt sa hon tack, efter ett tag frågade jag lite om jul planer och vise varse och det ledde till att hon frågade om vi skulle dela en lussebulle och jag kände att jag lyckades.

När jag sedan skulle gå hem sa vi hej då och vi utbytte nummer med varandra för att kunna höras av angående arbetet.

Jag känner mig stolt över mig själv. Att ha kommit dit som BIG NO till att gå hem som "komma överens kontakt" känns bra enligt mig. Vem vet vi kanske kommer skratta tillsammans framöver!


Så vad ville jag säga med detta? Jo, att komma överens är mycket lättare en att inte göra det och mycket lättare en att tjafsa. Så för er egen skull och för andras skull så tycker jag att ni ska tänka efter om det finns något ni kan ändra på i ert beteende som gör att ni kan komma övermäns bättre med era medmänniskor i vardagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0