lätt orange hårig med tunna små lockar.

Här sitter jag, med min laptopp som nu funkar här hemma också:D yeii, äntligen kan man ju tycka. Jag har presis kommit hem ifrån en kompis och ska nu passa lilla Kevin hela dagen. Nu ska  vi äta frukost och bada. Sedan har Kevin simskola och efter det ska vi nog åka på bio. Hoppas bara att det finns något som vi båda kan se på.

Alldeles andfådd och blöt sitter jag på bänken under taket i busskuren efter att ha sprungit så fort jag kunnat för att
inte bli allt för blöt denna ruskiga dag.  När jag sitter där och sakta får tillbaka min normala andning tittar jag på allt
folk. På deras skor, på deras kläder, ögon, miner, rörelser. Jag flackar fram och tillbaka för att granska dem
allihop. När jag ska dra blicken från vänster till höger och på nästa person så stannar jag plötsligt till, någon stans i mitten .

En tanke vid bussplatsen
 
Mina tankar börjar direkt rulla när jag ser denna lilla pytte sak fladdra från väskan. Det är ett långt tunt lockigt hårstrå. Jag kan nog till och med se att det är en gnutta orange färgat.

Mina tankar går genast på spinn och jag undrar vems hårstrå detta kunde vara. Hade det hamnat där när mannen tidigare i morse ställt ner sin väska på han och hans frus gemensamma säng eller var det arbetskompisen som han haft ostyrigt sex med på kontoret?

Hade hon lagt sitt huvud på väskan precis i den sekunden då telefonen ringt i mannens kavaj ficka och frun hade varit på andra sidan luren?

Eller var det kanske tjejen som stod där under samma tak som vi och väntade på bussen strax bredvid honom? Ja
jag kunde ju faktiskt se att hon var lite lätt orange hårig med tunna små lockar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0