Hjärntvättad?

När kännslor vill komma fram finns inget att göra du kan inte sätta band på dem. Om du försöker kommer dem ändå komma fram i slutändan. Hur många kuddar är fylda med tusen tårar. Hur många flickor har legat och droppat sina värdefulla tårar i kudden? Idialet idag säger att du ska vara smal, smal, SMAL.  Många drömmar och önskningar består av att få bli smal och tjejer som är smala vill bli änu smalare. Jag har gråtit 1000 tårar och jag har droppat mina värdefulla tårar....

Varför, det är hämskt att allt ska var så förbannat fokuserat på skönhet, även om jag tycker detta kan jag inte kliva tillbaka och säga stopp, jag gör allt som står i min makt för att vara bra för det är när jag är fin och bra som jag är glad. Det är när jag gått ner de där 3 kilorna och när jag fått den nya jackan och mvg i skolämnerna som jag är glad. Jag lider av "duktiga flickan syndromet" . Flickor vill vara alla till lags, lyckas själva, bli omtyckta och uppskattade. Så många tjejer lider av att skönhet står högst upp på listan hos killar, modell agenturer och även hos vissa kompisar. "Ju snyggare du är desto lättare kan du få ett jobb" FAaan varför? frågan är varför?.

Jag älskar kläder mode och skönhet men när jag tänker efter. Skulle jag kanske ha ett annat intresse om jag inte var så inriktad på att vara samhället till lags?
Ibland skulle jag bara vilja ruffsa till håret sätta på mig ett par utslitna mjukis byxor och leriga skor och bara gå ut på stan för att se hur folk reagerar. Jag vet ju hur jag själv fungererar och tänker. Jag och många andra tjejer är HJÄRNTVÄTTADE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0