Elin Kling!

Jag har för inte så länge sedan börkat titta in på Elin klings sida och jag har insätt att jag tycker tjejen klär sig grymt(är nog inte den första) och idag läste jag en text om henne på stureplan.se och tänkte låta er se den också.

Låt oss först snabbrekapitulera hennes vindsnabba karriär. För ett och ett halvt år sen; ett nytillskott på Stureplans festkarta som vip-värdinna på Sturecompagniet. Några månader senare, otippad debut som modeskribent på Stureplan.se. Inom inte allt för lång tid en hjältinna för varenda minifashionista ute i landet, med ett eget format ("Style by Kling") dit trafiken aldrig tycktes sina.

Och så bloggen på det, då. Att säga att det råder viss konkurrens på modebloggsmarknaden är kanske vinterns understatement (åtminstone kvantitativt sett), men Elin lyckades snabbt med något unikt: att bli The Modebloggerska, frontfiguren för hela den omfattande subkulturen. Uppmärksammad, hyllad, inte alls sällan föremål för viss satir. Och med besökssiffror därefter.

Idag, något år senare, återfinns Elin som en av de största profilerna hos en stor svensk tv-kanal, och vi är övertygade om att alltifrån hennes naturliga västgöta-charm till hennes fenomen-klassade ben kommer att göra sig minst lika bra i rutan. Det går helt enkelt bra för vår väna modeprinsessa, även i den stora världen. (Och sen finns det folk som påstår att Stureplan är "ute".)

 /stuerplan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0