ung mamma eller över 50?

Bild: Scanpix
Antalet kvinnor som får barn i 50-årsåldern ökar i Sverige. De flesta av dem har åkt utomlands för att bli gravida.

Trenden i Sverige är att kvinnor blir allt äldre innan det skaffar barn och även de allra äldsta mammorna blir fler. Under 2007 var det mer än dubbelt så många kvinnor i 50-årsåldern som födde barn jämfört med året innan, rapporterar SR Ekot

Just nu går det snacket om unga mödrar i de flästas bloggar, att det är mode att bli mamma som ung. Därför tycker jag att det är konstigt att artikeln över säger att det blir fler och fler oi 50 års åldern.. Det kanske är värken eller? lika många som är unga som gammla.

Själv ser jag nu att jag får barn som gammal (om jag får barn) jag är inte så intreserad av att få barn i tidig ålder då jag vill uppleva saker i mitt liv. Inte för att jag inte gillar barn, jag ÄLSKAR bebisar och tycker att dem är jätte söta men jag vill bara inte ha i tidig ålder. men vem vet mina tankar kanske ändras inom snar framtid.

Tanke ställare: Vill ni ha barn tidigt och missa mycket i era liv eller vill ni vänta med barn och sedan låta era barn få en gammal mamma/pappa. Svårt beslut?


Kommentarer
Postat av: Frida

jag skulle vilja vara rätt ung, och man behöver inte missa saker bara för att man får barn :)

2008-02-20 @ 16:24:11
URL: http://shine0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0