Mina ord om "blondinbellas"egoist text

oj nu blev det fel, skulle igentligen spara det förra inlägget för att publicera i morgon tillsamans med mina ord men jag råkade trycka på fel knapp så jag antar att jag ska utala mig om varför jag håller med "blondinbella" om det här med att egoism borde betracktas som posetivt.

Jag tycker att jag för övrigt inte är så dålig på att känna mig bra och säga att jag är bra, vissa dagar kan jag sitta vid matbordet och säga till min familj, "shit vad snygg jag har känt mig idag" vad är det för fel på det? Skulle jag säga detta till några ungdomstjejer som inte vågar stå för sig själva och att de är bra på saker så skulle alla sitte med öppna munnar och prata om det i minst 1 timme efter. Detta är bara så sjukt fel. Säger någon "fan alltså vad snygg du är idag" då ska du ta till dig det och tänka på det. Känner du dig bra på attrita så skryt. Du behöver inte skryta och trycka ner andra men du får väldigt gärna säga att du tycker att din uppsats du gjorde blev så sjukt bra.

Jag tycker att folk är för bra på att trycka ner sig själva (och andra) börja istället att göra tvärt om, beröm dig själv och din vardag. tänk posetivt.


Beröm dig själv när du:
1. Lyckas ta dig upp i tid på morgon så att du inte stressar!
(dagen kommer att börja mycket bättre!)
2. Hinner äta frukost på morgonen
(Du kommer att kunna fokusera dig bättre under dagen)
3. Går istället för ta bussen till skolan
(Duktigt, du fick in din dagliga motion)
4.  Sitter fokuserad och lär dig något nytt på lektionen
(Tänk hur många onödiga lektioner som man har dag-drömt bort)
5. Går till din träning
(Du gör något viktigt för din själ)
6. Sitter och pluggar på kvällen
(Skolan är viktig och nu slipper du stressa imorgon)
7. Ringer till en vän
(Du visar omtanke)
8. Unviker ett tjafs med någon du tycker om
(Riktigt energikälla)
9. Tar en extra stund på kvällen till att varava ner, läser en bok
(Du kommer att sova bättre)
10. Går och lägger dig i rimlig tid
(Återigen, sömn är kroppens enda sätt att återhämta sig)


Det flästa av de här punkterna stämmer in på mig, det betyder att jag är så jädrans bra, jag är sjukt bra och jag berömmer mig själv varje gång jag gjort något av dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0