Ibland tror tillochmed jag själv att jag är dum.!

Blondin så fin! Ja visst det stämmer, blondiner är fina men de flesta behandlas som skit. Jag har ändå behandlats bra för att vara blondin, jag är ingen som man går runt och skrattar åt för att jag är så knäpp(eller?) haha. Men jag tror ändå att folk ser mig som dumare en vad jag är, dels för min dyslexi men också för den ljusa hårfärgen. Man behandlas olika i alla lägen (jag vet att många nu tänker att nej det där stämmer ju inte alls) men jo så är det. Vi kan ta ett exempel.
När jag som blond kommer till kassan och ber om hjälp eller något liknande, kan jag ofta få suckande blickar typ "åh nej en dum blondin som inte klarar något"
Men när jag var brunett för ett tag så kände jag mig "vuxnare" folk behandlade mig på ett helt annat sätt inte som att jag var en liten och oförstående flicka.
Undrar undrar varför det är såhär. Döms mina betyg på min hårfärg? Därför bland annat har jag tonat ner mitt hår en aning men jag är fortfarande blond och ja det är sant jag känner skillnad;).

Yes ett ryck, sitter här och äter müsli med filmjölk som jag igentligen avskyr men det gick för sig. Solen skiner underbart och jag är NÄSTAN på strålande humör det är bara mitt öra som värker, måste kolla upp det där men jag vet inte om jag har någon tid över, får se hur det blir.

Ska förästen på konsär på torsdag tror jag, fick ett telefonsamtal där det sas att det fanns en biljett undanlagt till mig om jag ville, vet inte vilka som ska spela kanske är något uselt program, det får bli att kolla upp idag.

NU: Packa ihpå mina saker, läsa en stund och sedan gå ut i det fina vädret(SOM EN LILA FLICKA IDAG) .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0