Morots bullar

Mina små Morots bullar :)


Recet


Ingridiencer:


Gäst 25 g
Mjölk 3 dl
Morötter 3 dl fin rivet.
Rabsolja 2 matskedar
salt 1 tsk
grahams mjöl 2 dl
vete mjöl 7 dl

Jag tod 6 dl vete mjöl med fulkorn samt 2 dl rågmjöl och en dl havre gryn med fiber. Och så hällde jag i creme fraish för en saftigare smak. De är bara att trixa om ni vill eller så kör ni på det säkra kortet.

Hur gör du?

1 Sätt ugnen på 225grader

2Smula ner gästen i en bunke, häll mjölken över, som du värmer i miccron. Blanda.

3tillsätt öviga ingridiencer och rör till en smidig deg. (de lättaste är att använda maskin)

4Låt gäsa i 30 min under en handuk

5 Forma små bullar och lägg ut på plåt ska bli ca 15 st.

6Låt gäsa igen i ca 20 min under handuk.

7 Stoppa in i ugnen och grädda 10-15 min.

Hoppas det smakar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

känns som att du härmar ahn.blogg.se. med recept och dagens hjärta.

2008-03-23 @ 15:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0