13 December och lucia.

God morgon, idag är det lucia. Torsdagen den 13 december, de inebär 11 dagar kvar till julafton. Det är änu kallare idag, och det sägs att kylan ska stanna kvar här ett tag. Men vad menas med ett tag? Det vet jag inte, men jag hoppas på minst 11 dagar i alla fall.

Min mamma och lillebror var uppe tidigt denna morgon, då Lilla Kevin skulle lussa i lucia tåget på skolan. Stjärngosse har han bestämt att han ska vara:) ... Hoppas det gr bra för honom.

Ja min skola börjar kl 11 och jag undrar om vi kanske blir bjudna på lusse bullar och julmust, brukar man inte få det?? De var igentligen meningen att vi skulle ha ett lucia tåg, men jag tror inte att det blir något. Skulle bli mycket förvånad om ett lucia tåg helt plöttsligt kom sjungande.


Så vad händer idag?
Först ska jag till skolan, studera och vara duktigt.
Sedan ska jag åka in till city och titta på lite julklappar och möjligen ta en fika med en kompis:)
Sedan ska jag hem och ge min precent till Caroline som idag fyller 16 år! Grattis!

Anika fyller också år kom jag på nu. hmm får se om jag hinner följa med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0